Odkrywamy śląskie

W dniach 8.10 - 9.10 uczniowie klas 7a i 6 s wzięli udział w dwudniowej wycieczce pod nazwą „Odkrywamy śląskie”. Pierwszego dnia rozpoczęliśmy zwiedzanie od wizyty w Rezerwacie Przyrody Smoleń. Odwiedziliśmy ruiny zamku Pilcza, gdzie podziwialiśmy zapierające dech w piersiach widoki i szukaliśmy zaginionego skarbu. Następnie odkrywaliśmy tajemnice zamku w Ogrodzieńcu, którego historia głęboko nas zadziwiła i zainteresowała. Około południa mieliśmy okazję skosztować pysznej herbaty i odpocząć. Tego dnia, ostatnim punktem wycieczki była wspinaczka na „Mount Everest”- skałki znajdujące się w Ogrodzieńcu. Jak przystało na prawdziwych alpinistów rozbiliśmy biwak: rozłożyliśmy wspólnymi siłami namiot i rozpaliliśmy ognisko. Po trzech godzinach radosnej zabawy posprzątaliśmy po sobie i wyruszyliśmy do hotelu. Tam spędziliśmy ze sobą jeszcze więcej czasu, a potem poszliśmy spać, by nabrać więcej sił przed kolejnym dniem pełnym wrażeń. Drugiego dnia wycieczki, zaraz po śniadaniu wyruszyliśmy podziwiać Rezerwat Przyrody Góra Zborów. Widoki rozpościerające się ze szczytu skał bardzo nas zachwyciły. Potem podzieliliśmy się na grupy. Jedna grupa poszła zwiedzać Jaskinię Głęboką, gdzie podziwialiśmy stalaktyty i stalagmity, a także zaobserwowaliśmy kilka nietoperzy i dowiedzieliśmy się wielu rzeczy o ich ochronie. W tym czasie druga grupa oglądała film o naszej okolicy. Następnie zamieniliśmy się rolami. Gdy obydwie grupy skończyły zajęcia, poszliśmy na obiad. Kiedy zaspokoiliśmy nasz głód, wróciliśmy do Centrum Dziedzictwa Przyrodniczego i Kulturowego Jura w Podlesicach. Uczestniczyliśmy tam w wykładzie o geologii, który prowadził paleontolog dr Rafał Lach. Następnie wzięliśmy udział w warsztatach tkackich. Opiekunami wycieczki byli: pan Tomasz Major, pan Jarosław Auguścik, pani Bożena Lazar-Skórka oraz pani Magdalena Gryl. Wycieczka została sfinansowana przez Urząd Marszałkowski Województwa Ślaskiego oraz Związek Gmin Jurajskich. Pogoda nam dopisała, atmosfera była bardzo rodzinna, a wspomnienia zostaną z nami na zawsze.